Stanowi jeden z najważniejszych elementów w firmie, który ma bezpośredni wpływ na swobodny i prawidłowy przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi pracownikami oraz całymi działami. Z tego też powodu w odpowiedzi na potrzeby firm powstało szkolenie o nazwie komunikacja szkolenie dla firm w Szczecinie.
Jak ważna jest sprawna komunikacja szkolenie
i wdrażanie sprawdzonych rozwiązań w firmie
Komunikacja w firmie — bo o niej mowa — w istotny sposób odzwierciedla funkcjonowanie przedsiębiorstwa także na zewnątrz. Przekłada się na ogólny wizerunek w oczach partnerów biznesowych i klientów. Jak o nią dbać i czy raz powzięte szkolenie jest wystarczającym do naprawy złych nawyków w tej kwestii? Jedną z odpowiedzi jest komunikacja szkolenie i wdrażanie skutecznych rozwiązań, aby unikać strat.
Błędne informacje to rzeczywiste straty
Prawidłowo działająca komunikacja w firmie jest efektem wielu działań i pozytywnych czynników, które określają model działania i uczą perfekcyjnej wymiany informacji na linii pracownik — pracodawca; pracownik — pracownik oraz firma — klient. Przekazywana treść musi wybrzmiewać identycznie po obu stronach swoistego, biznesowego dialogu, tym samym musi zawierać skonkretyzowane wiadomości, w których brak miejsca na jakiekolwiek domysły. Jeśli takowe się pojawiają, możemy spodziewać się nieprawidłowej interpretacji, która będzie prowadziła nie do jednego błędu, ale całej ich lawiny. Niekorzystna sytuacja nie będzie krótkotrwałą, a tym samym stanie się cieniem, który przesłoni wszystkie sukcesy. Nieefektywnie przekazywane informacje, ich blokada czy nieprecyzyjność to policzalne straty finansowe i wizerunkowe.
Poprawa komunikacji w firmie
Jednym z najlepszych sposobów na zbadanie zaistniałych problemów i ich wyeliminowanie są profesjonalnie prowadzone szkolenia. To właśnie na nich następuje głęboka analiza problemu, a zaraz po tym ma miejsce konkretne działanie mające na celu nauczenie pracowników nowych, dobrych nawyków i profesjonalnej komunikacji.
Krok po kroku w kierunku sukcesu
Musimy zdać sobie sprawę, że jedno szkolenie nie rozwiąże wszystkich naszych trudności, szczególnie jeśli w zanadrzu mamy lata zaniedbań w tej dziedzinie. Uproszczenie przekazu jest jednym z filarów, na których powinna oprzeć się prawidłowa komunikacja w firmie. Kolejnymi są: precyzyjne określenie adresata informacji oraz uproszczenie wiadomości wyłącznie do sedna sprawy — mówiąc wprost, wyzbywamy się tzw. „okrągłych słów” oraz niepotrzebnych opowiadań.
Dobra komunikacja czyli jaka
Z drugiej strony celem dobrej komunikacji w firmie jest nauka słuchania — skoro jest ten, kto przekazuje wiadomości, jest i ich odbiorca, który musi ją nie tylko usłyszeć czy przeczytać, ale w pełni przyjąć i podjąć określone i oczekiwane czynności. Co więcej, komunikacja w firmie to wykorzystanie wszystkich jej nośników, a więc przekazów słownych i pisemnych. Szalenie istotne jest, by nie zatrzymywać się wyłącznie na jednym szkoleniu. Nabyta wiedza musi ujrzeć rzeczywisty wymiar i koniecznie trzeba nad nią pracować.
Emilia Taraszkiewicz-Michalska
doradca, trener biznesu
www.emiliatrener.pl
tel. 665 921 675